Aquesta pàgina web utilitza cookies.

Aquesta pàgina web usa cookies. Usem les cookies per personalitzar el contingut i els anuncis, per a proporcionar funcions de xarxes socials i analitzar el nostre tràfic. A més, compartim informació sobre l'ús que es faci del lloc web amb els nostres partners de de xarxes socials, publicitat i anàlisi web, els quals poden combinar-la amb altra informació que les hagi proporcionat o que hagin recollit a partir de l'ús que hagi fet dels seus serveis. Pots acceptar totes les cookies fent clic al botó "acceptar totes les cookies" o configurar-les. Pàgina de política de cookies.

Acceptar totes les cookies
Acceptar la selecció
Necessàries (2)
Analítiques (7)
Sobre les cookies

Les cookies necessàries ajuden a fer una pàgina web utilitzable activant funcions bàsiques com la navegació a la pàgina i l'accés a zones segures de la pagina web. La pàgina web no pot funcionar adequadament sense aquestes cookies.

analytics_explanation

Nom Proveïdor Propòsit Caducitat Tipus
cc_cookie_accept forvia.cat Stores the user's cookie consent state for the current domain 1 year HTTP
PHPSESSID forvia.cat Preserves user session state across page requests. Session HTTP
collect Google Used to send data to Google Analytics about the visitor's device and behavior. Tracks the visitor across devices and marketing channels. Session Pixel
_ga Google Registers a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website. 2 years HTTP
_ga_# forvia.cat Used by Google Analytics to collect data on the number of times a user has visited the website as well as dates for the first and most recent visit. 2 years HTTP
_gat_ Google Used by Google Analytics to throttle request rate 1 day HTTP
_gid Google Registers a unique ID that is used to generate statistical data on how the visitor uses the website. 1 day HTTP
IDE Google Used by Google DoubleClick to register and report the website user's actions after viewing or clicking one of the advertiser's ads with the purpose of measuring the efficacy of an ad and to present targeted ads to the user. 1 year HTTP
ads/ga-audiences Google Used by Google AdWords to re-engage visitors that are likely to convert to customers based on the visitor's online behaviour across websites. Session Pixel
Les cookies son petits arxius de text que els llocs web poden utilitzar per a fer que l'experiència de l'usuari sigui mes eficient. La llei estableix que podem emmagatzemar cookies al seu dispositiu si son estrictament necessàries per al funcionament d'aquest lloc. Per a tota la resta de cookies, necessitem el seu permís. Aquest lloc utilitza diferents tipus de cookies. Algunes cookies son col·locades per a serveis de tercers que apareixen a les nostres pàgines. En qualsevol moment pot canviar o retirar el seu consentiment de la Declaració de Cookies al nostre lloc web. Obtingui mes informació sobre qui som, com pot comunicar-se amb nosaltres i com processem les dades personals a la nostra Política de privacitat. Indiqui el seu ID de consentiment i la data en que es va comunicar en nosaltres respecte al seu consentiment.

Actualitat


29-01-2015

La indústria podrà fabricar bateries d'automoció que es carreguen en vuit minuts i duren 1.000 quilòmetres

El grafè és el material de moda i un dels elements centrals de la investigació aplicada. Els experts consideren que serà clau en la propera revolució industrial del segle. El petroli baixa en els mercats internacionals, sigui per qüestions polítiques o recaiguda econòmica, però molts sospiten que la caiguda seguirà si la investigació en grafè fructifica en inversions industrials i comercialitza les aplicacions ja desenvolupades. Europa està per la labor i ha aportat recursos per al seu desenvolupament. Les empreses han aconseguit els primers èxits i encara no es veuen els límits en la seva aplicació quotidiana.

Graphenano, companyia espanyola productora de grafè a escala industrial, s'ha unit a la Universitat de Còrdova per aconseguir les primeres bateries de polímer de grafè i els resultats han estat sorprenents. Una bateria es recarrega en vuit minuts i ofereix una autonomia de 1.000 quilòmetres per a l'automòbil que la incorpori. L'empresa Grabat Energy serà l'encarregada de la fabricació en sèrie aquest any. Grans firmes d'automoció alemanyes comencen a provar les bateries amb els seus cotxes elèctrics.

Un cop comprovada l'existència del bosó de Highs en la física quàntica, un altre material obre avenços tecnològics per al futur immediat. Però què és l'anomenat grafè o 'material de déu'? El grafè és un full d'àtoms de carboni del gruix d'un àtom. Aconseguir aquesta fina capa és possible des de mitjans dels 90, però va ser el 2004 quan físics britànics, successivament guardonats amb el Nobel, van aconseguir entendre el seu funcionament físic, el que va permetre explotar les seves extraordinàries propietats: transparència, conductivitat elèctrica, resistència i flexibilitat. És el material més dur del món.

PROPIETATS

Aquest material és extraordinàriament conductor tant elèctric (els seus electrons es mouen cent vegades més ràpid que en el silici) com tèrmic, és molt transparent, resulta més resistent que el mateix diamant i dues-centes vegades més que l'acer, molt flexible, tan dens, que ni tan sols el gas heli (l'àtom més petit) el pot travessar, molt sensible a qualsevol molècula que es dipositi en la seva superfície i tot això en finíssimes capes d'un àtom de gruix (un milió de vegades més fi que un full de paper) .

Una altra interessant propietat és que si al grafè se li aplica un senyal elèctric de certa freqüència, genera una altra ona del doble o el triple de freqüència (és un multiplicador de freqüències) pel que permet treballar a freqüències de rellotge molt més altes de les actuals. En aquest sentit, algunes aplicacions en informàtica permeten desenvolupar xips amb freqüències de rellotge impensables fins ara.

APLICACIONS

La firma Graphenano assegura que les bateries fetes amb grafè són capaços de durar fins a quatre vegades més que les tradicionals d'hidrur metàl·lic i dues vegades més que les de liti. Així per exemple, un vehicle elèctric podria aconseguir amb aquesta tecnologia els 1.000 quilòmetres d'autonomia, asseguren. I tot això amb una càrrega que no supera els vuit minuts. A més, el grafè permet reduir el pes de les bateries a la meitat de les convencionals. En telèfons mòbils el grafè pot ser un avanç important, sense problemes de compatibilitat amb tecnologies anteriors. Els problemes per quedar-se sense bateria passaran a la història per l'elevada velocitat de recàrrega.

(Noticia publicada a El Periodico)